Onkyo DX-7355

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo DX-7355 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

audiobob 19-09-2013
Geschreven voor: Onkyo DX-7355

Na vele jaren begaf mijn kenwood het. Ik dacht dat die goed was.. Met deze Onkyo hoor ik details die ik nooit eerder hoorde! Dit is misschien niet dé beste cd-speler, maar hij bevat dezelfde elktronische componenten van de high-end modellen (oa Wolfson ad-converters). De mechaniek is niet top, lader maakt een wat kreunend geluid, en de werking is niet 100% geruisloos, maar de enige reden waarom ik dat hoor is vanwege mijn HarmanKardon versterker in combinatie met B&W DM2a speakers (de beste ooit). Een echte cd-speler is altijd beter dan het geluid dat je krijgt van een dvd-speler of pc. Vergeet mp3 en iDingen als je echt naar muziek wil luisteren. Dit toestel is een aanrader.

sail2015 16-11-2011
Geschreven voor: Onkyo DX-7355

Onkyo nu meer dan een jaar in bezit; prima ding, stond samaen met Cambridge Audio.
Deze heeft natuurlijk een mooier/strakker design, maar de verkoper vertelde me eerlijk dat dezelfde DAC in de Onkyo zit.
Ik kon geen verschil in klank horen; een echte audiofiel misschien wel.
Cambridge Audio was ook € 125,- duurder.

En m'n versterker is toch "vintage" dus daarom.
Klinkt prima; vredelievend.

kowari27 11-11-2011

--------- update review, 11-11-2011 ---------
Onkyo CD speler is gewoon goed ding, voor populair prijsje.Klank detaillering is zeer goed, mijn vrouw en ik horen instrumenten spelen welke wij op oude speler niet of nauwelijks hoorden.

---------- 1e review, 24-07-2011 ---------
vermoedelijk per ongeluk mijn oude yamaha cd speler gedumpt, klonk zachtjes,zoonlief waarschijnlijk met op remotecontrol aanwezige volume knop zitten spelen.
Yamaha klonk agressief, Onkyo heeft mooi en rustig geluid, met betere detaillering.Gewoon goed apparaat met hoge prijs kwaliteits verhouding.Enige min punt van Onkyo DX7355 is dat erbij mijn zwarte apparaat alleen een witte remote control wordt bij geleverd.

willy dona 21-01-2011
Geschreven voor: Onkyo DX-7355

sinds 2 dagen mijn denon cd speler vervangen door deze Onkyo 7355 gekocht omdat hij voor deze prijs geweldige specificaties heeft.klinkt echt een klasse beter dan de denon,strakker laag,subtiel hoog en een mooi defineerbare midgebied,een aanrader dus.
aangesloten op een technics class AA versterker en KEF speakers

Martijn van Tol1 19-11-2010
Geschreven voor: Onkyo DX-7355

Na 20! jaar begaf mijn Onkyo cd-speler het. Ik dacht altijd dat dit de beste cd-speler was :) Totdat ik deze aansloot: veel meer details dan mijn oude. En weer mooi Onkyo geluid: natuurlijk, en niets geforceerd.

Lucien03 07-08-2010
Geschreven voor: Onkyo DX-7355

Vanmiddag deze Onkyo Dx-7355 in huis gehaald.
In de winkel vegeleken met de Cambridge Audio Azur 540 C, die nog meer details weergeeft, maar wel dezelfde Dac heeft als deze Onkyo (Wolfson).
Deze info heb ik vergeleken, omdat ik de Cambridge Audio Azur versterker heb.
Speler leest alles en het geluid is mooi en warm.
Geluiden kwaliteit is bijna vergelijkbaar met de vorige Rotel cd speler van me.
Cambridge en Rotel geven iets meer details, maar zijn dan ook duurder en steviget van body.
Deze speler geeft voldoende details voor mijn oren en kan 'm dus echt aanraden, ook gezien z'n prijs (€ 249,-).
Versterker is een Camdridge,speakers zijn van Kef(reference).

cube2009 12-06-2009
Geschreven voor: Onkyo DX-7355

Vanmiddag deze Onkyo Dx-7355 in huis gehaald.
Deze info heb ik ook van een kenner.
Speler leest alles en het geluid is mooi en warm.
Veel meer laag dan een oude Philips (CD 624) van me.
Cambridge gaf nog meer details, maar was ook € 115,- duurder en een mooier (smaak) design.
Versterker is een audiolab,speakers zijn van IMF.

cube

Stefan Cornips 13-07-2008
Geschreven voor: Onkyo DX-7355

Na jaren van trouwen dienst gaf mijn Denon CD Speler de geest.
Dus moest er een nieuwe komen, want ben nog zo eentje die heel veel cd's heeft haha.

Omdat ik de Receiver van Yamaha heb (rdx-497) wou ook graag van Yamaha de CD-Speler hebben, ik was geinterseerd in de cdx-497 met MP3 afspeelmogelijkheid.

Maar nadat ik in de winkel na beide cd-spelers had geluisterd met het zelfde muziekstuk, sprong deze Onkyo er echt meters hoger uit dan de Yamaha.
Jammer, dacht ik want de receiver is perfect van Yamaha.

Dus toch maar gegaan voor deze Onkyo die tevens ook Mp3 moeiteloos afspeelt.

Duidelijk display.
Speciale Laser voor geluid van topkwaliteit.
Door de MP3 bestanden bladeren gaat super snel en gemakkelijk.

Al met al geen spijt van deze aankoop, zeker een aanrader, zeker voor deze prijs!!!